Namaste - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Gwen Houwelingen - WaarBenJij.nu Namaste - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Gwen Houwelingen - WaarBenJij.nu

Namaste

Blijf op de hoogte en volg Gwen

04 April 2014 | Nepal, Bhaktapur

Hoi lieve Nederlanders, het is kwart voor twaalf in de avond, eigenlijk veel te laat om te gaan slapen hier, maar ik schrijf nu toch maar want mijn hoofd zit vol met alles. Het is hier allereerst heel bijzonder, de mensen zijn fantastisch (kathmandu airport was een verademing na abu dhabi, alleen maar vriendelijke gezichten, mensen die me hielpen met mijn tas, ontzettend geduldig als ik iets niet begreep, minstens honderd mensen buiten die iemand kwamen ophalen met bordjes van hotels, kwamen naar me toe om te vragen waar ik heen moest. Ik werd opgehaald door krishna, de baas van het guesthouse en childrens home, in eerste instantie dacht ik dat ik hem nooit zou vinden maar gelukkig vond hij mij :) Samen met Lukraz, jongen uit het childrens home kwam hij me halen en ik was zo blij dat ik ze wel kon zoenen. Momenteel zit ik in mijn kamer in het guesthouse, vandaag een tour gehad door Bhaktapur van Kiran en Naresh,samen met Ilse, een ander Nederlands vrijwilligersmeisje. Er lopen hier wel minstens duizend hondjes op straat, kippen en geiten lopen ook gewoon rond en ook een paar koeien gezien. We kwamen ook langs een plaats waar mensen worden gecremeerd, het is hier heek normaal dat iedereen kan toekijken, en het wordt gedaan door mensen uit de familie. Wat hier ook heel gewoon is zijn powercuts. Er is niet genoeg stroom in het land voor iedereen, daarom wordt de stroom op sommige plaatsen soms afgesloten voor een paar uur. Het kan dus zo gebeuren dat je in een restaurant zit te eten en dat de stroom inneens uitvalt (dat hadden wij vandaag). Ze lossen het creatief op met kaarsen en zaklampen, heel sfeervol en gezellig. Vandaag hebben we ook Nepalese les gehad, heerlijke Nepalese tapas gegeten en Everest beer gedronken on the rooftop terrace van het guesthouse. Morgen gaan we op tour in Kathmandu, Kiran heeft ons beloofd om te laten zuen waar we heen kunnen om te feesten :) en in de avond gaan we allebei naar ons eigen gastgezin hier heel dicht in de buurt. Nu is het wel echt tijd om te slapen, mah zanzou soetnoe, suva ratri, namaste :)

  • 04 April 2014 - 22:50

    Amerensia:

    Wat leuk om te lezen Gwen !

  • 04 April 2014 - 23:25

    Marja Groefsema:

    Dag Gwen, in het verre Peru. Ik ben erg benieuwd naar je verhalen. De eerste verhalen beginnen al goed. Moedig zo'n reis in je uppie maar als ik de verhalen van mijn nichtje lees dan maak je al gauw contact met al die andere reislustigen.

  • 05 April 2014 - 10:03

    Peter:

    Marja,

    volgens mij is van Gwen uit gezien Peru de andere kant van de wereld. ;-)

  • 06 April 2014 - 17:41

    Marja:

    Ja, ik heb mijn gezien. :-) Mijn nichtje Sanne is net terug van haar reis en zij zat oa in Peru. Ik moet even omschakelen.

  • 06 April 2014 - 17:43

    Marja:

    Ik heb mijn FOUT gezien.

  • 07 Mei 2014 - 14:17

    Karin Van Buren:

    We wensen je een fijne en bovenal een gezegende tijd toe.

Tags: Nepal, Bhaktapur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gwen

Actief sinds 25 April 2012
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 5375

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 15 Juni 2014

Op weg naar avontuur in Nepal

Landen bezocht: